Vier Redenen Waarom Bellen Met Uw Debiteur Effectief Is | Blog | Nova Incasso

Vier redenen waarom bellen met uw debiteur effectief is

Bellen is een effectieve manier om direct in contact te komen met uw klant over uw openstaande facturen. Wij merken dat veel bedrijven het lastig vinden om hun klanten telefonisch te benaderen als het gaat om de betaling van openstaande facturen. Zelf heeft u er wellicht ook moeite mee om het nummer van uw debiteur te draaien en hem persoonlijk te herinneren aan eventuele betalingsachterstanden. Dat is niet nodig! In deze blog leest u waarom u tóch beter een telefoongesprek met uw debiteur kunt aangaan als het gaat om een betalingsachterstand.

1. Gezonde klantrelatie (be)houden

Wij begrijpen dat u graag de klantrelatie goed houdt. Maar wist u dat u juist uw klantrelatie goed houdt wanneer u belt met uw debiteuren? Tijdens het telefoongesprek met uw klant kunt u namelijk makkelijker emoties herkennen. Op die manier kunt u sneller inspelen op hoe de debiteur met uw omgaat. Zo herkent u dus eerder eventuele problemen dan per e-mail.

2. Geen misinterpretatie

Het kan voorkomen dat uw debiteur uw e-mail of brief niet goed heeft begrepen. Bij schriftelijke communicatie is de kans op een verkeerde interpretatie van hetgeen dat is genoemd in de e-mail of brief groot. Dit kunt u voorkomen door naast een schriftelijke betalingsherinnering ook telefonisch contact op te nemen met uw klanten. Het is hierbij belangrijk dat u uw debiteur de gelegenheid geeft om vragen te stellen wanneer er onduidelijkheden zijn. Op die manier kunnen onduidelijkheden worden opgehelderd en kunt u, indien gewenst, direct een betalingsregeling afspreken. U doet er verstandig aan om de telefonisch gemaakte afspraken schriftelijk aan uw klant te bevestigen.

3. Snelle communicatie

Telefonisch contact opnemen met uw debiteuren zorgt ervoor dat zij uw herinneringen minder makkelijk kunnen negeren. Tijdens een persoonlijk telefoongesprek moet de debiteur ‘met de billen bloot’ en kunt u direct vragen waarom er nog geen betaling is gedaan. U kunt de debiteur wijzen op de verzonden herinneringen en hierdoor is de kans groot dat de debiteur sneller over zal gaan tot betaling van openstaande facturen.

4. Tijdbesparend

Doordat u met telefoneren snel een reactie ontvangt en onduidelijkheden eerder kan ophelderen, bespaart u veel tijd. Zoals eerder genoemd zullen debiteuren sneller tot betalen overgaan naar aanleiding van een telefonisch gesprek. Dit zorgt ervoor dat u minder tijd kwijt bent aan het voldaan krijgen van uw facturen en u zich weer kunt richten op uw corebusiness.

Telefoneren kunt u leren

Wij snappen dat u ondanks deze tips misschien nog niet helemaal zeker bent van uw zaak. Telefoneren is een kwestie van doen. Om dit in goede banen te leiden hebben wij een blog geschreven waar u handige tips uit kan halen voor het voeren van een goed telefoongesprek.

Geef uw vordering uit handen

Heeft u liever hulp bij uw incassotraject? Geef dan uw vordering uit handen aan Nova Incasso. Onze incassospecialisten hebben jarenlange ervaring met het voeren van persoonlijke maar dringende telefoongesprekken met debiteuren. Wij zorgen ervoor dat uw vorderingen betaald worden zonder dat u hier kosten voor maakt. Dien uw vordering in voor 16.00 uur en wij nemen deze dezelfde werkdag in behandeling.

Neem contact op Dien uw vordering direct in
Back To Top
Zoeken