Bedrijven betalen nog steeds te laat

Voor het eerst in twee jaar betalen het Nederlandse bedrijfsleven en de Nederlandse overheid minder snel. Onderzoek heeft aangetoond dat tijdens het derde kwartaal van 2016 bedrijven gemiddeld pas na ongeveer 41 dagen betaalden. Ook een deel van de overheid…

Lees meer

Nieuw vs. oud: Wie is uw beste klant?

Bedrijven zijn nergens zonder hun klanten. Een klant is immers een van de belangrijkste ingrediënten voor zakendoen. Maar voor de meeste bedrijven geldt dat slechts 20% van de klanten verantwoordelijk is voor 80% van de omzet. Daar komt bij dat…

Lees meer

BKR-registratie door rood te staan

Met ingang van 1 december 2016 krijgen miljoenen bankklanten een BKR-registratie. Vanaf dat moment krijgt het Bureau Krediet Registratie in Tiel meer zicht op mensen met kleine en kortlopende rekeningen. Deze rekeningen zorgen vaak voor problemen bij mensen die in…

Lees meer

De vereisten van een factuur

Een factuur versus een goede factuur: zeven gegevens op een rij. De factuur is een van de belangrijkste documenten van een bedrijf en wel om twee redenen. Als eerste hangt de gezondheid van uw organisatie ervan af. Als tweede staat…

Lees meer

Rijksoverheid stapt per 1 januari over op e-factuur

De Nederlandse Rijksoverheid verplicht haar leveranciers vanaf 1 januari 2017 een e-factuur te sturen. Hiervoor kunnen de leveranciers twee kanalen gebruiken: Digipoort en de open standaard Simplerinvoicing. De maatregel is bedoeld om de regeldruk en de administratieve rompslomp bij de…

Lees meer

Aantal faillissementen neemt toe

Het aantal failliet verklaarde bedrijven is voor het eerst sinds drie maanden gestegen. In juni zijn er 38 meer faillissementen uitgesproken dan in mei. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag bekend. Zonder correctie voor zittingsdagen zijn…

Lees meer

Schuldenproblematiek neemt onverminderd toe

Voor het eerst in jaren kan de NVVK, de brancheorganisatie voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren, melden dat het aantal aanmeldingen niet is gestegen. De schuldproblematiek is echter niet afgenomen, want de omvang van de schulden neemt sterk toe. Mensen hebben…

Lees meer

Zo kunt u de inning van vorderingen vergemakkelijken

Het aanmoedigen van klanten om op tijd te betalen komt vaak neer op het hanteren van solide systemen en processen. Deze blog geeft u een aantal tips over hoe u het incasseren van openstaande vorderingen kunt vergemakkelijken. Door een intern…

Lees meer

‘Verdwenen’ debiteuren vermijden

Het incasseren van vorderingen kan een lastige taak zijn. Met name wanneer het er op lijkt dat de debiteur verdwenen is zonder enig spoor achter te laten. ‘Adres niet bekend’, retourbrieven met de opdruk ‘Deze brief is niet voor mij…

Lees meer

Drie manieren waarmee u op tijd betalen aanmoedigt

Debiteuren die laat betalen zetten niet alleen druk op de cashflow van uw bedrijf: het najagen van achterstallige betalingen is voor u en uw medewerkers tijdrovend en demotiverend. Vooral wanneer u deze tijd ook aan productieve en winstgevende corebusiness activiteiten…

Lees meer
Back To Top
Zoeken